מיצירה בנייר וצבע ליצירה דיגיטלית:
פורצים את גבולות היצירה הפיזית לבניית עולמות של דמיון, סיפורים ופיתוח משחקים במחשב!
🚀 2 גרסאות מותאמות גיל:
- לילדים בגילאי 9-5
- לילדים בכיתות ג'-ו'
גילוי עולם יצירתי חדש!
איך פתאום גיליתי בבן ה- 8 שלי עולם פנימי יצירתי ועשיר, למרות שהוא תמיד שנא לצייר ולא אהב לעסוק באמנות?
מעבר מנייר למסך
אז למרות שהוא לא מצטיין בציור על נייר, במיוחד בהשוואה לאחותו הקטנה והמוכשרת (שזו עוד יותר סיבה מבחינתו לא לאהוב לצייר) הוא מצא דרך חדשה לבטא את הדמיון שלו - דרך המחשב!
פריצת גבולות היצירה המסורתית
באמצעות תוכנה מיוחדת, הוא פרץ את גבולות היצירה המסורתית והתחיל לבנות משחקים ועולמות דמיון משלו במרחב הדיגיטלי!
הכוח של Scratch 💪
וכל זה קרה באמצעות התוכנה Scratch, שבמקור לימדתי אותו כדי שיחשף לעקרונות התכנות, ולאחר שהוא הבין את הקטע, פתאום ראיתי שבזמנו הפנוי עם התוכנה הוא דווקא בונה אנימציות עם דמויות, מעצב אותן, בוחר רקעים, מזיז אותן וממציא להן טקסטים!
מסיפור לסדרה שלמה!
וכך הוא יצר סדרה שלמה של סיפור עם עולם תוכן עשיר, שהוא בגאווה בא ומציג בפנינו ובפני כל החברים שלו! והכיף הבאמת גדול, זה שהם יושבים ומשחקים במשחקים שהוא פיתח, והם כולם נדבקו בג'וק הזה של Scratch 😃
תוצאות מרגשות ❤️
ואני מרוצה פעמיים! הוא בונה סיפורים ומפתח את היצירתיות, ועל הדרך גם נחשף ומתרגל יסודות תכנותיים ומיומנות שימוש במחשב מבלי לשים לב!
ואיך?? כי התוכנה הזו משלבת את העולמות שהילדים אוהבים:
מסך, ציור, משחק, יצירתיות, יצירה, דימיון, משוב מיידי, וכמובן חוויית הצלחה ותוצר מוחשי!
והבונוס: מבחינתו זה לגמרי "זמן מסך", ומבחינתי זה לגמרי "זמן מסך חינוכי" 😉
מאחר ואני במקצועי מרצה לתכנות ומומחית לפדגוגיה, פיתחתי לכבודו תוכנית שלמה ללימוד פיתוח משחקים באמצעות התוכנה!
דימיון דיגיטלי:
ילדים יוצרים ומקודדים הרפתקאות ומשחקים!
התוכנית פותחה בשיטה המבוססת פרוייקטים עם התאמה לילדים, כך שבכל חלק של התוכנית אנחנו בונים משחק אחר, ולומדים כל פעם צעד נוסף לעבר המשחק אותו אנחנו מפתחים. כל צעד מרגש, מלהיב ועם פידבק הצלחה מיידי! ובעיקר- מונגש לילדים בצעדים קטנים, כדי שהם יחוו הצלחה ויסחפו לתוך הרפתקאת המשחק!
והחלק השווה- התוכנית אצלכם במסך, מבלי לצאת מהבית, בזמנים נוחים וגמישים ללא צורך בתמרון עם חוגים אחרים ופגישות עם חברים, ולרוב עם צורך בסיוע הורי מינימלי בלבד, למרות שכבר שמעתי על כמה הורים שכל-כך נהנו והפכו את הלמידה והפיתוח לזמן איכות משותף! יחד עם זאת, חשוב לציין שהתוכנית בתמיכה מלאה ומתאימה גם לילדים להורים טכנופוביים!
אז מהי התוכנה הזו שבאמצעותה היצירתיות של הילדים יכולה לבוא לידי ביטוי בקלות?
למעשה מדובר בשתי תוכנות חינמיות מבית אוניברסיטת MIT, המאפשרות לילדים להכיר מושגים בסיסיים בתכנות ולתרגל אותם, כגון משתנים, רצף פעולות, חזרה על פעולות וביצוע מותנה.
גרסה אחת נקראית ScratchJR והיא מתאימה לילדים שמעדיפים להכיר ולתרגל ללא צורך בקריאה ובכתיבה (לרוב גילאי 9-6)
הגרסה השניה שנקראית Scratch דורשת קריאה וכתיבה ומתאימה לילדים בכיתות ג'-ו'.
דוגמאות למשחקים שיצרו ילדים שלמדו את התוכנית:
התוכנות מנגישות את התכנות הויזואלי לילדים כך שהם לומדים את העקרונות באמצעות גרירת פעולות מבנק פעולות הנתון להם.
באמצעות התוכנות הילדים יכולים לפתח משחקים פשוטים ומגניבים, לבנות סיפורים ואנימציות, שיעבירו להם את הזמן בכיף, תוך כדי תרגול מיומנויות חשיבה ופיתוח.
את התוכנות ניתן להתקין גם על מחשב וגם על טלפון/טאבלט.
תכנות הוא המיומנות להרכיב ולבנות משהו חדש מאבני בניין קיימות, שהן למעשה פקודות השפה.
דוגמה פשוטה:
אם ניקח ביצה, נשבור אותה בקערה, נערבב ונטגן במחבת --> תצא לנו חביתה
אבל-
אם ניקח ביצה, נשבור אותה במחבת ונטגן אותה תוך כדי ערבוב --> תצא לנו ביצה מקושקשת.
כלומר, בשני המקרים בצענו בדיוק את אותן פעולות יסוד, רק בסדר שונה, ולכן התוצר שלנו הוא שונה.
אז בכל שפת תכנות לומדים את הפעולות הבסיסיות הקיימות בשפה, ולומדים ומתרגלים את המיומנות ליצר סדר פעולות שונה שיכולות להוביל לתוצר משמעותי.
והנה מה שכתבו לי כאלו שכבר העניקו לילדים שלהם את התוכנית🧡
קונספט הלמידה בתוכנית פותח על מנת לעודד ילדים ללמוד באופן עצמאי ולהתמיד ובליווי הורי מינימלי:
התוכנית מבוססת פרוייקטים כך שכל סרטון מקדם את פרוייקט המשחק צעד אחד קדימה, כדי לייצר עניין, תכלית וסקרנות אצל הילד
כל משחק מורכב מכ- 20 סרטונים קצרצרים באורך ממוצע של עד 2 דקות כדי שילדים יוכלו לתרגל באופן מיידי את מה שלמדו ולחוות הצלחות וחוויית התקדמות
כדי לעודד את הילד להתמיד, ולייצר עבורו התרגשות מהתהליך -
לאחר סיום פיתוח כל משחק, הילד מעדכן אותי בסרטון, ומקבל ממני פידבק מעודד אישי :)
בסוף התוכנית הילדים ידעו להוסיף דמויות, לצבוע אותן, להוסיף רקעים, לגרום לדמויות לזוז, להשמיע קול ולעבור בין מסכים.
הילדים ילמדו את הרעיונות של פעולה חזרתית, פעולה מותנית ופעולה מקבילית, שאלו תשתיות יסוד בכל שפת תכנות.
בסוף התוכנית הילדים ישלטו בכל היכולות של הכלי ויוכלו לפתח בעצמם משחקים וסיפורים פרי פיתוחם ודימיונם!
כי התוכנית הזו היא המפתח ליצירת תשתית, עניין וסקרנות אצל הילדים לעולם התכנות
[קרן כליף]
מומחית להוראת {התכנות;}
אמא ל- 3 חמודים בני 6, 7 ו- 8 שבעצם התוכנית במקור נבנתה עבורם :)
בעלת ניסיון עשיר בהוראה למגוון גילאים, חברת סגל בכירה במכללת אפקה להנדסה ומרצה באוניברסיטת רייכמן, האקדמית של תל-אביב יפו ועוד
מרצה בהתנדבות בבתי ספר שיעורי חשיפה לתכנות
הפרזנטורית ומפתחת תוכנית הלימודים הדיגיטלית הרישמית של משרד החינוך במדעי המחשב לבגרות, הנלמדת בפלטפורמת קמפוס IL
מומחית בפדגוגיה ובתהליכי למידה, בעלת תואר שני במדעי המחשב, תואר שני בהוראת המדעים, תעודת הוראה ומאמנת אישית מוסמכת
אבל-
תבחרו בקורסים שלי בעיקר כי חשוב לי שלילדים שלכם תהייה חשיפה לתכנות עם חוויה חיובית, כדי להשאיר להם טעם של עוד ולייצר אצלם התלהבות ורצון להמשיך להתפתח בתחום.
"רשמתי את בני בן ה- 11 שנמצא כל היום מול מחשב לקורס scratch של קרן במהלך חגי תשרי. הקורס היה הצלחה כבירה מאחר והצליח להשאירו במחשב אך לימד אותו לתכנת ולעצב בכיף עם קורס שמונגש ומוסבר בצורה רהוטה, וזאת במקום לבזבז עוד זמן יקר על עוד משחק בפורטנייט.
ממליץ בחום על הקורס לכל מי שאינו מצליח להוציא את ילדו מהמחשב ועדיין רוצה לטייב את הזמן למשהו שיכניסו לעולם התכנות ולהבנת לוגיקה שכל כך חשובה למתכנתים."
- גיא מיכאליס, אבא של יונתן
"רצינו להודות לך מקרב לב על הקורס הדיגיטלי המדהים ללימוד פיתוח משחקים באמצעות ScratchJR לילדים! בננו אלון, בן 6, נהנה מאוד מהחוויה המועשרת והמרגשת.
הקורס היה בנוי בצורה מפורטת ונגישה מאוד לילדים, דבר שאיפשר לאלון ללמוד בקלות את יסודות התכנות ולפתח כישורים יצירתיים. הוא התלהב מאוד מהאפשרות להגיע לתוצאה סופית ולראות את משחק שיצר "קורה עור וגידים".
אין לנו ספק שהקורס תרם רבות להבנתו של אלון את עולם התוכנה ופיתח אצלו מיומנויות חשובות לחשיבה לוגית, פתרון בעיות ועבודה עצמאית.
אנו ממליצים בחום לכל הורה שמעוניין להעניק לילדו חווית למידה ייחודית ומשמעותית בתחום התכנות, לרשום אותו לקורס זה."
- מיכל רזניק, אמא של אלון
הצטרפו לתוכנית לפיתוח משחקים בסביבת Scratch/ScratchJR
ב- 197 ש"ח בלבד
ובסיומה הילדים יכירו ויתנסו במושגים ורעיונות תכנותיים,
יפתחו משחקים, אנימציות, סיפורים -
ויעופו עם הדימיון
מהגיל הצעיר ביותר שאפשר!
הילדים לא התחברו מסיבה כלשהי? תקבלו החזר מלא עבור ביטול תוך 48 שעות מהרישום
מיד לאחר הרישום ישלחו אליך למייל פרטי הכניסה האישיים לתוכנית כדי שהילדים יתחילו ללמוד וליישם מיידית מהמחשב/טאבלט/סמארטפון
שאלות ותשובות
אין צורך שאתם תהיו בעלי גישה למחשבים או בעלי כישורי תכנות!
להלן הפעולות הפשוטות לתפעול הקורס:
1] לאחר הרישום להיכנס למייל וללחוץ על הלינק עם הקישור האישי שלכם לקורס
2] להתקין את התוכנה ScratchJR ב- iPad של IOS, במכשיר כלשהו של אנדרואיד או במחשב (קישורים ישירים והנחיות להורדה ולהתקנה ישנם במייל)
3] לתת לילדים לצפות בקורס במכשיר אחד, ולתת להם להתנסות ולפתח במכשיר אחר
4] ללכת לשתות קפה (או עשות כלים, או לקפל כביסה 😃)
הסרטונים ביוטיוב ללימוד ScratchJR מחולקים ל- 2 סוגים:
1] אלו שמציגים משחק ואיך מפתחים אותו בסרטון אחד ארוך של בין 7 ל- 15 דקות,
מה שדרש שאני כהורה אהיה ליד הילדים לכל אורך תהליך הלמידה,
כי ילד לא יודע מתי לעצור וללכת לתרגל,
והוא לא יכול לקלוט הכל בבת-אחת,
וצריך בעצם להנגיש עבורם את הלמידה.
2] הסוג השני של הסרטונים הוא סרטונים קצרים
שכל אחד מראה יכולת אחרת של התוכנה,
שזה באמת הרבה יותר נוח
כי הילדים לא צריכים התיווך הורי,
אבל אין קו מנחה מקשר בין הסרטונים.
אז הפתרון הוא קורס מבוסס פרוייקטים:
שזה אומר שאני מלמדת איך לפתח משחק,
אבל מפרקת את תהליך ההדגמה וההסבר לסרטונים קצרצרים
שכל אחד מדגים צעד אחד בפיתוח,
כדי שהם יוכלו לצפות וליישם,
ואם הם נתקעו הם יכולים לצפות בסרטון שוב באופן ממוקד,
או לפנות להורה לסיוע,
כאשר הוא יודע בדיוק איפה הם נתקעו
ולא צריך לחפש בסרטון ארוך איפה הם נמצאים.
וביוטיוב אין יחס אישי!
ולכן בניתי את מערך התמיכה שיעודד את הילדים להתמיד.
הקורס פתוח לתמיד!
אך כמובן, השימוש הוא למשפחה ולא ניתן להעביר את פרטי הכניסה האישיים למשפחות אחרות לאחר הסיום.
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר